Drobečková navigace

Úvod > O nás > Jak to u nás chodí

Jak to u nás chodí

DEN V MATEŘSKÉ ŠKOLE

6 – 8.00 hod   

Ranní scházení dětí 

Přivítání:

pozdravíme se s přicházejícím dítětem, s rodičem se dohodneme o aktuálním stavu dítěte.   

 

6 – 9.00   

Ranní činnosti                                                

Nabídka her, činností:

Víš, jak si budeš hrát?  S kým a čím? Nabídneme hry v centrech /koutcích, podle kamarádů atd.

 Hry a činnosti podle vlastní volby dítěte, individuální a skupinové práce podle  jednotlivých oblastí  výchovně vzdělávacího plánu třídy

 

8.00-   8.45   

 Dopolední svačina

Děti průběžně svačí - nabízíme , nenutíme, vybízíme k ochutnání

 

Ukončení her

Relaxační hudba upozorní děti, že hra pomalu končí.

Připomeneme pitný režim, toaletu a vybízíme děti, aby se soustředily na kruhu /na určené místo, kde mají připravenou malou aktivitu pro ukrácení času

 

9.00 – 9.30  

 Řízené činnosti

Čas pro rituály-spočítáme se, řekneme si, jaký je dnes den, co nás čeká, kam půjdeme ven, kdo má svátek nebo narozeniny apod.

Každý den v kruhu zařazujeme rytmizace, hudební hříčky, písničku nebo jinou společnou aktivitu, abychom se společně naladili.

Rozvíjíme téma, které jsme si uvedli na začátku týdne. Ta vycházejí z témat a podtémat ročního plánu , jsou rozpracovány v týdenních blocích - rozhovory, dramatizace, skupinové činnosti, hudební činnosti, pohybové a hudebně-pohybové hry aj., jednou týdně „velké“ cvičení.

Činnosti probíhají frontálně, nebo v menších skupinách (např. podle věku), nebo ve dvojicích.

 

9,45 – 11,15 

 Pobyt venku

Vycházka v okolí MŠ s úkolem, který souvisí s týdenním programem, pohybové činnosti, pozorování života a změn v přírodě,  sběr  přírodnin, námětové hry atd.

 

11,30 – 12,00

Oběd

Děti mají prostřeno k obědu- samy si připravily talíř, lžíci a příbory

 Děti přicházejí ke stolu až je nalita polévka na talíři

 Samy si odnášejí použité nádobí, učí se setřít případně zbytky stravy do připravené nádoby

 Nenutíme děti, ale motivujeme je k ochutnání i málo oblíbených pokrmů.

 Malým dětem, pokud s tím dítě  souhlasí, učitelka pomůže.

 

12,00 - 12,15

Příprava na odpočinek a hygiena

  Po obědě si děti odnášejí do herny židličky, na které si urovnají podle třídních pravidel své věci.

 V papučích a spodním prádle jdou do umývárny. Tímto postupem dosáhneme toho, že se děti v umývárně nehromadí (každé se svléká jinou dobu), otužujeme je vzduchem a zároveň předejdeme zmáčení oděvu.

Děti, které mají kartáček a pastu si vyčistí zoubky.

 

12,15-14.00

Odpočinek na lehátku

Ve všech třídách se ukládají děti k poslechu s pohádkou, pohlazením, písničkou,

Pokud to situace dovolí necháváme dítě dospat. tzn. že ho násilně nebudíme

Respektujeme individuální potřebu spánku a starší děti pokud neusnou nemusí ležet celou dobu odpočinku, v tuto dobu jsou předškolákům nabízeny „aktivity“(kroužky)

Pokud se dohodneme s rodiči předem,  můžeme vyhovět a připravit dítě i na jinou dobu odchodu z MŠ,(balet, návštěva lékaře atd)

 

14,15

Odpolední svačina

Je nabízena postupně, tak jak se děti probouzejí.

 

15,30-16,00

Odpolední činnosti

Nabízíme dětem činnosti podle programu třídního vzděl. plánu  rozpracovaných v týdenním plánu, stolní hry, nebo hry dle jejich volby