DEN V MATEŘSKÉ ŠKOLE
6 – 8.00 hod
Ranní scházení dětí
Přivítání:
pozdravíme se s přicházejícím dítětem, s rodičem se dohodneme o aktuálním stavu dítěte.
6 – 9.00
Ranní činnosti
Nabídka her, činností:
Víš, jak si budeš hrát? S kým a čím? Nabídneme hry v centrech /koutcích, podle kamarádů atd.
Hry a činnosti podle vlastní volby dítěte, individuální a skupinové práce podle jednotlivých oblastí výchovně vzdělávacího plánu třídy
8.00- 8.45
Dopolední svačina
Děti průběžně svačí - nabízíme , nenutíme, vybízíme k ochutnání
Ukončení her
Relaxační hudba upozorní děti, že hra pomalu končí.
Připomeneme pitný režim, toaletu a vybízíme děti, aby se soustředily na kruhu /na určené místo, kde mají připravenou malou aktivitu pro ukrácení času
9.00 – 9.30
Řízené činnosti
Čas pro rituály-spočítáme se, řekneme si, jaký je dnes den, co nás čeká, kam půjdeme ven, kdo má svátek nebo narozeniny apod.
Každý den v kruhu zařazujeme rytmizace, hudební hříčky, písničku nebo jinou společnou aktivitu, abychom se společně naladili.
Rozvíjíme téma, které jsme si uvedli na začátku týdne. Ta vycházejí z témat a podtémat ročního plánu , jsou rozpracovány v týdenních blocích - rozhovory, dramatizace, skupinové činnosti, hudební činnosti, pohybové a hudebně-pohybové hry aj., jednou týdně „velké“ cvičení.
Činnosti probíhají frontálně, nebo v menších skupinách (např. podle věku), nebo ve dvojicích.
9,45 – 11,15
Pobyt venku
Vycházka v okolí MŠ s úkolem, který souvisí s týdenním programem, pohybové činnosti, pozorování života a změn v přírodě, sběr přírodnin, námětové hry atd.
11,30 – 12,00
Oběd
Děti mají prostřeno k obědu- samy si připravily talíř, lžíci a příbory
Děti přicházejí ke stolu až je nalita polévka na talíři
Samy si odnášejí použité nádobí, učí se setřít případně zbytky stravy do připravené nádoby
Nenutíme děti, ale motivujeme je k ochutnání i málo oblíbených pokrmů.
Malým dětem, pokud s tím dítě souhlasí, učitelka pomůže.
12,00 - 12,15
Příprava na odpočinek a hygiena
Po obědě si děti odnášejí do herny židličky, na které si urovnají podle třídních pravidel své věci.
V papučích a spodním prádle jdou do umývárny. Tímto postupem dosáhneme toho, že se děti v umývárně nehromadí (každé se svléká jinou dobu), otužujeme je vzduchem a zároveň předejdeme zmáčení oděvu.
Děti, které mají kartáček a pastu si vyčistí zoubky.
12,15-14.00
Odpočinek na lehátku
Ve všech třídách se ukládají děti k poslechu s pohádkou, pohlazením, písničkou,
Pokud to situace dovolí necháváme dítě dospat. tzn. že ho násilně nebudíme
Respektujeme individuální potřebu spánku a starší děti pokud neusnou nemusí ležet celou dobu odpočinku, v tuto dobu jsou předškolákům nabízeny „aktivity“(kroužky)
Pokud se dohodneme s rodiči předem, můžeme vyhovět a připravit dítě i na jinou dobu odchodu z MŠ,(balet, návštěva lékaře atd)
14,15
Odpolední svačina
Je nabízena postupně, tak jak se děti probouzejí.
15,30-16,00
Odpolední činnosti
Nabízíme dětem činnosti podle programu třídního vzděl. plánu rozpracovaných v týdenním plánu, stolní hry, nebo hry dle jejich volby
Zřizovatel: Město Nový Jičín
IČO: 62330128
Datová schránka: wevzbe3